Powered By Blogger

Rabu, 14 November 2012

HELICOPTERS



Attack Helicopters

Z-10 helicopter     Z-10
   
China
Eurocopter Tiger helicopter     Eurocopter Tiger
   
France / Germany
Augusta A 129 Mangusta helicopter     Augusta A 129 Mangusta
   
Italy
Kawasaki OH-1 helicopter     Kawasaki OH-1
   
Japan
Mil Mi-24 Hind helicopter     Mil Mi-24 Hind
   
Russia
Mil Mi-28 Havoc helicopter     Mil Mi-28 Havoc
   
Russia
Kamov Ka-50 Hokum     Kamov Ka-50 Hokum
   
Russia
Kamov Ka-52 Alligator (Hokum-B)     Kamov Ka-52 Hokum-B
   
Russia
Denel AH-2 Rooivalk helicopter     Denel AH-2 Rooivalk
   
South Africa
OH-58 Kiowa helicopter     Bell OH-58 Kiowa
   
USA
AH-1 HueyCobra helicopter     Bell AH-1 HueyCobra
   
USA
Boeing AH-64A Apache     Boeing AH-64A Apache
   
USA
AH-64A Longbow Apache     Boeing AH-64D Longbow Apache
   
USA
RAH-66 Comanche helicopter     Boeing / Sikorsky RAH-66 Comanche
   
USA

Transport Helicopters

Aerospatiale SA 321 Super Frelon     Aerospatiale SA 231 Super Frelon
   
France
Eurocopter Puma / Cougar     Eurocopter Puma / Cougar
   
France
Eurocopter Dolphin / Panther     Eurocopter Dolphin / Panther
   
France
NH Industries NH 90     NH Industries NH 90
   
France / Germany / Italy / Netherlands
HAL Dhruv     HAL Dhruv
   
India
PZL Swidnik W-3 Sokol     PZL Swidnik W-3 Sokol
   
Poland
IAR-330     IAR-330
   
Romania
Kamov Ka-25 Hormone     Kamov Ka-25 Hormone
   
Russia
Kamov Ka-27 Helix     Kamov Ka-27 Helix
   
Russia
Kamov Ka-29 Helix-B     Kamov Ka-29 Helix-B
   
Russia
Mil Mi-8 Hip     Mil Mi-8 Hip
   
Russia
Mil Mi-14 Haze     Mil Mi-14 Haze
   
Russia
Mil Mi-26 Halo     Mil Mi-26 Halo
   
Russia
Westland Lynx     Westland Lynx
   
United Kingdom
EH Industries EH 101 Merlin     EH Industries EH 101 Merlin
   
United Kingdom / Italy
UH-72A Lakota     UH-72A Lakota
   
USA
UH-60 Black Hawk     Sikorsky S-70A / UH-60 Black Hawk
   
USA
Sikorsky SH-60B Seahawk     Sikorsky S-70B / SH-60B Seahawk
   
USA
CH-47 Chinook     Boeing Helicopters CH-47 Chinook
   
USA
CH-46 Sea Knight     Boeing Vertol CH-46 Sea Knight
   
USA
H-53 Sea Stallion     Sikorsky S-65 / H-53 Sea Stallion
   
USA

Other
Kamov Ka-31 helicopter     Kamov Ka-31
   
Russia
Kaman K-MAX     Kaman K-MAX
   
USA
Sikorsky MH-53 Sea Dragon helicopter     Sikorsky S-80 / MH-53 Sea Dragon
   
USA
V-22 Osprey     BellBoeing V-22 Osprey
   
USA

Tidak ada komentar:

Posting Komentar